„Lygiagretus“ eksportas į Rusiją ir jo kontrolė (papildyta Lietuvos muitinės vadovo komentaru ir apie situaciją Kazachstane)

Pasklidus žiniai, kad Didžiojo septyneto (G7) grupės šalys svarsto galimybę įvesti beveik visišką eksporto į Rusiją draudimą, muitinės tarpininko įmonės „Bunasta“ įkūrėjas ir akcininkas Jurgis Adomavičius tvirtina, kad tai problemos neišspręs. Norint sukontroliuoti sankcijų įgyvendinimą ir taip realiai daryti tiesioginę įtaką Rusijos ekonomikai, o verslams mažinant galimybes apeiti nustatytą reguliavimą, reikia didesnį dėmesį kreipti paraleliniam prekių importui į Rusiją per kitas šalis bei kurti prekių atsekamumo sistemą.

Anot J. Adomavičiaus, Europos Sąjunga niekaip negali susidoroti su paraleliniu importu į Rusiją per kitas šalis. Tai, verslininko teigimu, padėtų išspręsti duomenų bazės sukūrimas.

„Panaši sistema naudojama vaistų pramonėje, kurios dėka būtų galima atsekti prekių gamintoją, vežėją, pirkėją ar net muitinės tarpininką tiesiog nuskanavus pakuotės brūkšninį kodą. Tokiu būdu galėtumėme skaidriai stebėti prekių judėjimą ir kryptis, kuriomis yra prekiaujama. Išnyktų visi „žinau/nežinau“. Nuskanavus brūkšninį aiškiai matytumėme kas yra toj prekybos ir logistikos grandinėje“, – aiškina jis.

Kazachstane jau pradėjo veikti sistema, kuri stebi prekių judėjimo nuo sienos iki sienos grandinę. Taip siekiama apriboti galimybes apeiti sankcijas. Įsigaliojus vakarų sankcijoms, Rusija įteisino „lygiagretųjį“ vakarietiškų prekių importą. Nors Kazachstanas netaiko sankcijų Rusijai, šalis pasisako neleisianti tapti jų apėjimo platforma.

Skaityti pilnas naujienas gali tik prisijungę vartotojai. Prašome arba užsiregistruoti.

Komentarai

Kol kas komentarų nėra


Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

Atlyginimas už darbą naktį – ką turi žinoti vežėjai (LINAVA komentaras)

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) primena – už darbą naktį darbuotojams turi būti mokama ne mažiau kaip pusantro karto didesniu darbo užmokesčio tarifu, o jei naktį dirbama viršvalandžiais – ne mažiau kaip dvigubu tarifu. Nakties laikotarpis, kaip apibrėžta Darbo kodekse, yra nuo 22.00 iki 6.00 val. Asociacija LINAVA pateikia komentarą, aktualų kelių transporto įmonėms.

2025-07-23 55
0

Įvažiavimo į Maskvą tvarka (papildyta apie leidimų gavimo tvarką)

Maskvos valdžia be perstojo keičia įvažiavimo į miestą tvarką. Čia – naujausias sprendimas, supaprastinantis leidimų gavimą. Ankstesni pakeitimai – čia ir čia (čia ir čia – svarbi papildoma informacija). Čia ir čia – patikslinta informacija dėl tvarkos nuo 2022 m. sausio 1 d. 

2025-07-23 21
0