Spalio transporto aktualijų apžvalga

MAN_autonom

Europos sandėliavimo rinka ir sunki mažų Lietuvos vežėjų ateitis. Naujienos iš Briuselio ir įvairių ES šalių. Nepalankus Kazachstano sprendimas Baltarusijos vežėjams ir nauja IRU informacija apie vairuotojų trūkumo problemą. Autonominis MAN ir „Mercedes eActros“ premjera. Apie tai ir ne tik spalio transporto įvykių apžvalgoje iš „Cargonews“.

Čia – tyrimas, parodęs, kad prekyba artimiausiu metu taps vis labiau regioninė. Čia – analitika apie Europos sandėliavimo rinką, o čia, čia ir čia – apie šaltosios tiekimo grandinės logistikąČia – įdomus Italijos vežėjų pasiūlymas, susijęs su sunkvežimių eismo ribojimu Europoje (čia – nauja sunkvežimių registravimo statistika iš ACEA, o čia – sunkvežimių gamintojų kartelio bylos atgarsiai iš Vokietijos). Čia – įdomi teismo byla Amerikoje dėl prietaisų, kurie atjungia AdBlue sistemą, pardavimo. Čia – straipsnis apie tai, kas svarbu, renkant duomenis apie transporto procesąČia – straipsnis apie transporto dokumentų skaitmenizavimo privalumus. Tuo tarpu „Microsoft“ pranešė, kad uždaro savo tiekimo grandinių platformą.

Čia – nauja vagysčių transporto sektoriuje statistika iš TAPA (pirmas pusmetis, o čia – nauja Švedijos statistika), o čia – informacija apie konferenciją, skirtą technologijoms, kurios gali padėti apsisaugoti nuo vagių, kuri įvyks lapkričio 8-9 d. Lapkričio 23-24 dienomis įvyks tradicinis „Transporto inovacijų forumas“ (čia – TIA vykdoma vežėjų apklausa apie padėtį transporto sektoriuje, o čia – LVS apklausa dėl problemų draudimo rinkoje). Dar lapkričio 23 d. Lietuvoje – „Energetikos, transporto ir žaliosios energetikos forumas“. Čia – apie konferenciją Lietuvoje „Plug-in 2023“ apie automobilių technologijas, kuri bus surengta lapkričio 15 d., o čia – apie transporto ir logistikos parodą Turkijoje lapkričio 15-17 d.

Čianedarbo dienos įvairiose šalyse 2023-2024 metais.

Lietuvoje

Čia – „Girtekos“ vadovo nuomonė, kad mažų įmonių laukia sunki ateitisČia – valstybės, iš kurių į Lietuvą atvažiuoja vis daugiau vairuotojų. Čia – profsąjungos klausimas apie tai, kaip Lietuvos vežėjai įdarbina užsienio vairuotojusČia – „Linavos“ pasiūlymas, kaip išspręsti vairuotojų nuomos problemą. Naujausia SODRA statistika rodo, kad Lietuvoje 86 tūkst. krovininio transporto vairuotojų. Tuo tarpu Seimas nustatė krovininių automobilių nuomos be vairuotojų kitose ES šalyse tvarką.

Čia – straipsnis apie problemas, su kuriomis susiduria Lietuvos transporto ir logistikos sektorius dėl naujų muitinės reikalavimų, kurie dar griežtėsČia – papildoma informacija apie LTSA išduodamas korteles naujiems tachografams ir tachografų atnaujinimą. Čia, čia ir čia – apie tai, kaip LTSA tikrina užsienio vežėjus ir rizikingiausias Lietuvos transporto įmones. Nuo lapkričio 1 d. pradėjo galioti naujos LTSA krovinio tvirtinimo taisyklėsAplinkosaugos pareigūnai nuo 2024 m. sausio galės stabdyti automobilius ir tikrinti į aplinką jų išmetamų teršalų kiekį. Juridiniai asmenys MIGRIS sistemoje matys sprendimo, kurį priėmė Migracijos departamentas, datą. Čia – VDI informacija apie darbo sutarties nutraukimą darbuotojo iniciatyva be svarbių priežasčių. Čia ir čia – „objektyvūs“ kriterijai, pagal kuriuos Lietuvos vežėjai, anot profsąjungos, mažina dienpinigius vairuotojams.

Čia – įdomi lietuviškos įmonės „Bleiras“ istorija Vokietijoje. Čia ir čiaistorijos apie nelegalių migrantų gabenimą, į kurias pakliuvo lietuviški sunkvežimiai.

Čia – kelių eismo taisyklių paketimai nuo lapkričio 1 d. Čia – planuojami policijos reidai lapkričio mėnesį.

Čia – perspėjimas vairuotojams dėl naudojimosi А11 keliuČia – pagrindinės avarijų priežastys Lietuvoje (šiemet daugiau nei ketvirtadalis avarijų joje įvyko dėl susidūrimo su gyvūnais), o čia – informacinis straipsnis apie saugos diržus (jų naudą ir teisingą naudojimą). Čia – rekordinė bauda šalyje už vairavimą išgėrus. Greitu metu Vilniuje bus įrengta dar daugiau greičio matuoklių.

Girtekai“ priklausanti įmonė Norvegijoje pradėjo naudoti elektrinį „Volvo“ sunkvežimį, o DFDS elektriniai vilkikai iš Klaipėdos jau pasiekė ir Kauną. Čiačia ir čia – informacija apie elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą Lietuvoje. Navigacijos programėlėse galima bus rasti Kelių direkcijos duomenis apie jų įkrovimo stoteles. Čiasuslėgtų biodujų punktų įrengimo Lietuvoje planai.

Žinant Lietuvos kelių būklę, čia – įdomus problemos sprendimo variantas (savo kelią vežu su savimi :).

Naujienos iš Briuselio

Čia – informacija tiems, kas importuotoja prekes į ES, dėl Pasienio anglies dioksido korekcinio mechanizmoČia – institucinis įrankis (SOLVIT), kuris gali padėti vežėjams, kai neteisingai taikoma ES teisė (pavyzdžiui, „Mobilumo paketas“). Europos Parlamentas priėmė Direktyvą dėl vadinamųjų „Nacionalinių prieigos punktų“ (NAP), kuriuose galima bus gauti įvairią transporto informaciją, o jo ENVI komitetas priėmė sprendimą dėl Euro-7 standarto ir dėl sunkvežimių CO2 emisijos ribojimo, kas nepatiko IRU ir ACEA (beje, lenkai nesutinka su ES sprendimu uždrausti automobilius su vidaus degimo varikliais nuo 2035 m.). Taip pat siūlome pasidomėti ES Reglamentu 2023/1230 dėl mašinų.

Kitos naujienos iš Europos

Perspėjame, kad šiuo metu įvairių Europos šalių (pirmiausiai Vokietijos) pasienyje dėl migrantų sugriežtinta transporto kontrolė, kuri tampa avarijų priežastimi.

Vokietijoje kitais metais išaugs minimalus atlyginimas. Tuo tarpu verslo nuotaikos joje išlieka niūrios. Tačiau šiame fone artėja kelių mokesčių reforma (čiačia ir čia – jos galutinės detalės), dėl kurios nerimauja ir Lietuvos vežėjai, nes kaštai išaugs ženkliai. Tuo pat metu šalyje norima leisti toliau naudoti „Lang-LKW Type 1“ puspriekabes ir uždrausti avarinio stabdymo sistemos atjungimą sunkvežimiuose. Čia – apie vairuotojų laukimo pakrovimo ir iškrovimo vietose Vokietijoje problemą.

Čia – tyrimas apie dabartinę situaciją Prancūzijos transporto ir logistikos sektoriuje, o čia – Lenkijos vežėjų skundai dėl Prancūzijos pareigūnų savivalės. Čia – nauji kelių mokesčiai Valonijoje nuo 2024 m. pradžios. Austrija irgi keičia kelių mokesčius. Čia – sunkvežimių eismo ribojimas jos A10 kelyje. Tuo tarpu IRU reikalauja, kad Europos Komisija išspręstų sunkvežimių eismo reguliavimo joje (Tirolyje) problemą, o Italija nusprendė dėl jos kreiptis į ES Teisingumo teismą. Dar italai pakoregavo pavojingų (ADR) krovinių pervežimo tvarką (detaliau apie ją – čia). Čia – diskusijos apie situaciją šalies transporto ir logistikos sektoriuje. Permainos Olandijoje: Amsterdame bus apribotas greitis, o Hagos centre 2025 m. pradės veikti ekologiška zona. Čia – apie incidentą Ispanijos-Prancūzijos pasienyje, kuris turi tapti perspėjimu visiems vežėjams. Ispanijos valdžios sprendimas skelbti kompanijų, kurios laiku nemoka už pervežimus, sąrašą, atrodo, duoda rezultatą.

Latvija uždarė du kontrolės punktus pasienyje su Rusija. Lenkijoje kitais metais išaugs minimalus atlyginimas. Čia – apie situaciją jos vairuotojų rinkoje. Čia – perspėjimas dėl sukčių, kurie nori apgauti vežėjus, mokančius už kelius joje. Šalies transporto sektoriaus nuotaikos ne pačios geriausios (detaliau – čia ir čia), reikalaujama valdžios veiksmų (detaliau – čia ir čia). Pasikeitė sunkvežimių patekimo į Rumunijos Konstancos uostą tvarka.

Čia ir čia – apie tai, kaip tvarkomi reikalai pietinių Europos šalių pasienyje. Stokholme kitų metų pabaigoje pradės veikti ekologiška zona. Norvegijoje norima įvesti dalinę vežėjo atsakomybę už krovinio tvirtinimą. Čia ir čia – kelių transporto sektoriaus rodikliai ir problemos Didžiojoje Britanijoje (nemaža dalis įmonių pergyvena dėl tiekimo grandinių stabilumo joje artimiausiu metu). Čia – pervežimų kainų situacija šalyje. Čia – naujas keltas, kuris sujungs ją su Ispanija. Čiačia ir čia – apie situaciją Airijos transporto sektoriuje.

Rytų erdvės aktualijos

Čia – prekės, už kurių išvežimą iš Rusijos reikės mokėti mokestį (čia – papildomai apie tai). Čia – nauji automatinės sunkvežimių svorio/gabaritų kontrolės punktai Čiuvašijoje. Čia – dienos (iki metų pabaigos), kada nedirbs „Tašanta“ punktas Rusijos-Mongolijos pasienyje. Čia – naujas ASMAP žurnalo numeris.

Čia – papildomos galimybės, susijusios su krovinių perdavimu Baltarusijoje. Tuo pat metu ji pratęsė draudimą įvežti į šalį tam tikras prekes. Čia – pasikeitęs BelToll punkto BDP9 adresas. Šalies muitinė toliau kaltina vakarinius kaimynus dėl blogo (lėto) muitininkų darbo (čia – apie situaciją po punktų jos pasienyje su Lietuva ir Latvija uždarymo). Čia – apie naują elektroninę paslaugą šalyje, susijusią su tranzitu. Čia – naujo žurnalo „Sunkiųjų variklių pasaulis“ numerio temos.

Kazachstanas atšaukė leidimą Baltarusijos vežėjams gabenti Baltarusijoje perduotus krovinius. Čia – papildoma informacija apie naujus mokesčius šalyje už muitinės operacijas (apie jų mokėjimo tvarką). Čia – informacija apie pilotinį elektroninės eilės Rusijos-Kazachstano pasienyje projektą. Čia – TIR-EPD naudojimo Kirgizijoje privalumai.

Čia – analitika apie pokyčius Ukrainos logistikos sektoriuje. Čiačiačia ir čia – apie permainas joje, susijusias su muitinės kontrole. Čia – naujos prekių kilmės nustatymo taisyklės šalyje, o čia – jos Muitinės kodekso pataisos, susijusios su tam tikrų prekių įforminimu. Čia – naujovė, susijusi su garantijų sistema. Čia – aktuali informacija apie NCTS sistemos naudojimą Ukrainoje. Čia – paaiškinimai, kas įtakoja laukimo laiką šalies pasienyje, o čia – kada naikinama vieta elektroninėje eilėje (čia – sistema, kuri greitai prisidės prie jos veikimo automatizavimo). Čia – teisininkų komentarai, susiję su WIM-kompleksų darbu. Čia ir čia – apie naujas puspriekabių vežimo geležinkeliu maršrutu Ukraina-Europa galimybes.

Čia – apie autopervežimą iš Latvijos į… Kuveitą.

Vairuotojai

Čia – neįtikėtina istorija apie tai, kaip sunkvežimio vairuotojas Olandijoje pats gaudė nusikaltėlius, kurie jį apvogė, o policija nenorėjo nieko daryti (o čia – jau visai nejuokinga istorija iš šios šalies).

Vairuotojas reikalingas (gali vairuoti ir autovežį)?

Čia ir čianauja IRU informacija apie vairuotojų trūkumą ir jo įtaką transporto sektoriui (šiame fone organizacija ragina palengvinti vairuotojų iš trečiųjų šalių darbo migraciją į Europą, bet jų darbo sąlygos joje – vis dar problema). Čia – apie tai, kiek vairuotojų nepatenkinti savo darbu Vokietijoje. Čia – apie tai, kaip Italijos ir Ispanijos regionai finansuoja vairuotojų mokymus. Olandijoje auga moterų-vairuotojų skaičius. Čia ir čia – unikalios vairuotojų gelbėjimo operacijos (beje, Norvegijos statistika rodo, kad šalyje labai mažai avarijų, dėl kurių kalti sunkvežimio vairuotojai). Baigėsi „Agmaz & Luk Maz“ vairuotojų streikas, o čia – vertas dėmesio vairuotojo ir vežėjo ginčas dėl atlyginimo (socialinio dempingo) Belgijoje. Čia – saugiausių (SSTPA) aikštelių sąrašas iš Europos Komisijos (jų trūkumas – vis dar problema). Čia – nauja aikštelė Vokietijoje, čia – Belgijoje. Čia – istorija apie tai, kas gali laukti sunkvežimio vairuotojo kelyje (plius video žemiau).

Čia – nauja istorija apie girtą vairavimą. Čia – istorija apie modifikuotą tachografą, kurį net teko vežti į gamyklą. Čiačia ir čia – pamokančios istorijos, primenančios, kad Vokietijoje už per ilgai trunkantį sunkvežimio lenkimą, tinkamai neįformintą kavos gabenimą ir net smulkų sunkvežimio perdarymą galima gauti rimtą baudą, o čia – apie tai, kad joje reikia skirti ypatingą dėmesį krovinio tvirtinimui, kuris kartais tiesiog stebina (čia – apie tai, kaip šalyje gali būti užfiksuotas netinkamas vairuotojo elgesys vairuojant, ir platų tokio elgesio traktavimą joje). Čia – skaudžios spendimo viršyti greitį pėsčiųjų perėjoje Lenkijoje pasekmės. Čia – reta (bet solidi) bauda Olandijoje, kurios policija taip pat grasina vairuotojams baudomis už „kengūros“ naudojimą. Čia – istorija apie vairuotoją, kuris nusprendė, kad jo sunkvežimio aukštis tinkamas (kas iš to gavosi, parodyta nuotraukoje žemiau), o čia – kad „išplauks“ (plius video žemiau). Taip pat žemiau nuotraukos, rodančios „profesionalaus“ vairavimo pasekmes ir kaip Tailande gabenami negabaritiniai kroviniai (čia – įdomi istorija apie tai iš Europos). Čia – video iš Lietuvos, kaip sunkvežimis ilgai stumia lengvąjį automobilį, o čia – istorija apie atsikabinusią puspriekabę.

krysa

LKW

statines

Čia – keli patarimai, kaip keisti vairavimo stilių rudenį. Taip pat pats laikas pasirūpinti padangomis žiemai, nes kitaip galima sulaukti nemalonių pasekmių (daugiau – čiačiačia ir čia), o čia – priminimas patikrinti/pakeisti prieš šalčius automobilio kuro filtrus ir alyvą. Žiema arti, pasiruoškite (detaliau – čia ir čia), būkite atsargūs, saugokite save ir kitus!

Technologinės ir kitos įdomybės

Čia – analitinis straipsnis apie autonominių automobilių perspektyvas. Čia – apie autonominių (MAN) sunkvežimių naudojimo naudą jau dabar (papildomai apie pažangą – čia). Čia – apie jų darbo reglamentavimą Švedijoje. Čia – ekspertinė nuomonė apie alternatyvių degalų įvairovę, o čia – tai, ką apie juos mano kuro gamintojai. Čia ir čia – diskusiniai straipsniai apie transporto ir logistikos sektoriaus dekarbonizaciją (ar reikėtų greitai atsisakyti tradicinio kuro). Čia – informacija apie Švedijos planus švelninti degalų „žalinimo“ reikalavimus dėl ekonominių priežasčių. IKEA įsigijo vandenilinius QUANTRON sunkvežimius.

Netikėta naujiena – „Volta Zero“ elektrinių sunkvežimių gamintojas bankrutuoja. Čia – elektrinis „Mercedes“ sunkvežimis, kuris jau nuvažiavo daugiau nei 100 tūkst. kilometrų, o čia – bandymai, kurie parodė, kad naujas „eActros“ su viena įkrova gali nuvažiuoti daugiau nei 500 km (čia ir čia – apie jo premjerą, plius video žemiau). Tuo pat metu prasidėjo serijinė elektrinių „Scania“ sunkvežimių gamyba (čia – apie tai, kaip jie atrodo konkurentų fone). Čia – elektrinio „Volvo“ sunkvežimio bandymų rezultatai, o čia – nauji atviri „Tesla Semi“ bandymų rezultatai, kurie parodė, kad sunkvežimio galimybės mažesnės negu buvo žadama. Vienas Norvegijos vežėjas gavo ypatingą (Designwerk) elektrinį sunkvežimį, kuris gali nuvažiuoti iki 700 km su viena įkrova (plius video žemiau). Čia – apie tai, kad „Renault“ ketina perdarinėti senus dyzelinius sunkvežimius į elektrinius. „Renault“, „Volvo“ ir CMA CGM nusprendė kartu sukurti naują elektrinį furgoną. Čia – apie infrastruktūros elektriniams sunkvežimiams plėtrą Švedijoje. Čia – dar vienas straipsnis apie tai, ką daryti, kad elektromobilio baterija tarnautų ilgiau, o čia – apie naujo tipo baterijas. Čia ir čia – paskutinės naujienos apie „Krone“ e-puspriekabę. O Sunkvežimių-troleibusų atveju, kaip teigia ekspertai, atėjo laikas priimti politinį sprendimą – būti ar nebūti.

Čia – naujos DAF saugumo sistemos, o čia – DAF su ypatinga kabina. Čia – nauja „Renault“ kabina. Čia – kabina, kurią nusprendė užpatentuoti „Volvo“, o čia – kompanijos sunkvežimio prototipas (plius video žemiau). Čia – informacija apie naują lenkišką puspriekabę labai sunkių krovinių gabenimui (čia – unikalus sunkvežimis tokiam darbui iš „Mercedes“). Į „Mercedes“ sunkvežimių programinę įrangą bus integruota „Goodyear“ programėlė, leidžianti stebėti padangų slėgį (čia – dar viena „Goodyear“ sistema, kuri padeda gauti informaciją apie padangas ir ne tik). Čia – eksperto patarimai, kaip pailginti variklio gyvenimąČia – dar vienas straipsnis apie tai, kaip teisingai rinktis variklinę alyvą.

Čia – nauja „Goodloading“ (programos, kuri padeda optimaliai išdėstyti krovinį puspriekabėje) versija. Čia – apie tai, kaip galima gabenti tris automobilius viename konteineryje.

Čia – apie tai, kaip daromas sudėtingas sunkvežimio tiuningas. Žemiau – neįprastas rekordas.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

Pinigai-15-11-1

2023 metai buvo sunkūs – kas toliau? (papildyta 2024 m. pirmo ketvirčio rezultatais)

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

2024-05-15 1,358
0
vairas (4)

Lietuvos transporto sektoriaus darbuotojų nuotaikos – daug kas progai pasitaikius išeitų iš darbo (apklausos rezultatai)

Naujausias tyrimas atskleidžia šokiruojančius faktus apie psichologinio smurto ir mobingo protrūkius Lietuvos kelių transporto įmonėse. Nors skaičiuojama, kad transporto ir logistikos sektorius praėjusiais metais generavo beveik 19 milijardų eurų pajamų, ekonominiai rodikliai neatspindi kainos, kurią savo sveikata sumoka darbuotojai. Viena iš priežasčių, kodėl dalis darbuotojų nuolat naršo naujus darbo skelbimus, yra ir dėl „varnelės“ įmonėse vykdoma psichologinio smurto prevencija.

2024-05-14 137
0
timthumb (2)

Dėl vežėjams aktualių problemų gabenant krovinius į Serbiją, Turkiją ir Šiaurės Makedoniją

Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.

2024-05-10 55
0