Judėjimas „Už skaidrumą „Linavoje“ jau pasiekė Seimą

13066
Vežėjų asociacija „Linava“, spalio 20 d. gavusi teismo nutartį dėl laikinųjų apsaugos priemonių pritaikymo, –  vėl chaose. „Iniciatyvininkai“, apskundę teismui rugsėjį vykusį Vilniaus regioninį susirinkimą, siekia, kad spalio 29 d. numatytas vežėjų kongresas neįvyktų. Tokius judėjimo dalyvių veiksmus asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius vadina „Linavos“ veiklos destabilizavimu ir siekiu nuskandinti asociaciją teisinėse procedūrose.
Kreipėsi į Seimo pirmininkę
Judėjimo „Už skaidrumą „Linavoje“ atstovai – UAB „Transekspedicija“ generalinis direktorius Vidmantas Pelėda, UAB „Vedautos autotransportas“ direktorius Erlandas Mikėnas bei UAB „Veka Auto“ vadovas Juozas Kuklys – pasirašė po penkių puslapių raštu, kuriuo kreipiamasi į LR Seimo pirmininkę Ireną Degutienę.
Prašoma pavesti kompetentingiems kontrolės organams patikrinti „Linavą“ ir UAB „Linavos servisas“ ir išsiaiškinti finansinius pažeidimus bei priežastis, lėmusias tai, kad buvo iššvaistytos milijoninės lėšos.
„Taip pat prašome įvertinti, kad piktnaudžiavimas įgaliojimais, išduodamiems tretiesiems asmenims, asociacijoje galimai pagimdė ydingą valdymo ir kontrolės aplinką. Dėl kontrolės stokos sudarė sąlygas iššvaistyti lėšas, finansiškai sužlugdyti „Linavos servisą“ ,- rašoma rašte Seimo pirmininkei.
Vis dėlto pagrindinis dėmesys rašte kreipiamas į dabartinę balsavimo tvarką: „Ji pamina po kojomis visus demokratinių rinkimų principus asociacijoje ir net galimai žlugdo autotransporto šaką bei turi neigiamos įtakos šalies biudžetui“, – dėstoma į Seimą nusiųstame rašte.
Rašte išdėstytas mintis judėjimui nepriklausantys vežėjai vertina kritiškai, jie įsitikinę, kad tokiais „Linavos“ juodinimo veiksmais siekiama išsaugoti tai, kas asociacijoje ydinga: „Veikiausiai tokių raštų tikslas – išsaugoti skolų susidarymo mechanizmą. Juk kaltų lyg ir neradome, o jie tikrai yra. Esu įsitikinęs, kad nemažai vežėjų, dedančių parašus po judėjimo aktyvistų siūlymais, tapo ambicingų ir politikuojančių kolegų įkaitais“, – neslepia UAB „Mečys“ vadovas Mečislovas Atroškevičius.
Primename, kad trys Vilniaus regiono įmonės – UAB „Transekspedicija“, UAB „Vievio transportas“ bei UAB „Veka-auto“ – pateikė prašymą Vilniaus miesto 2 apylinkės teismui dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo vežėjų asociacijai „Linava“ – siekiama, kad rugsėjo 14 d. vykusio Vilniaus regioninio susirinkimo nutarimai būtų pripažinti negaliojančiais.
Išpiltas purvas pakenks sąžiningiems vežėjams
Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos Tarybos pirmininkas M. Atroškevičius baiminasi, kad aktyvistų išpiltas purvas ant asociacijos „Linava“ atsisuks prieš sąžiningai dirbančius Lietuvos vežėjus: „Kaip mes atrodome prieš visuomenę, kai nešvarūs mūsų pačių skalbiniai jau dešimtis kartų perskalbti ir vėl rodomi visai Lietuvai? Jų išmesti niekaip negalime, nes negalime surengti Kongreso. Aktyvistų laiškas Seimo pirmininkei yra pilnas dezinformacijos. Prašymas „užversti“ „Linavą“ valstybinių institucijų patikrinimais yra negerbtinas – kam žeminti save prieš šalies valdžią, juk taip parodome visišką vežėjų silpnumą ir bejėgiškumą, nesugebėjimą susitvarkyti asociacijoje, išsispręsti elementarių valdymo problemų. Nejau iniciatyvinės grupės „Už skaidrumą „Linavoje“ nariai tikrai nori suteikti galimybę valdžios vyrams mus dar labiau nuskriausti naujais mokesčiais, sankcijomis ir patikrinimais?“- piktinasi M. Atroškevičius.
Vežėjas retoriškai klausia, kaip po tokių laiškų vežėjai galės kreiptis pagalbos į Prezidentę, Seimą ar Vyriausybę. „Kad ir dėl pagalbos kovoje su draudikų mafija arba vežėjų interesų gynimo Rusijoje? Šį laišką Seimo pirmininkei pasirašė ne eiliniai vežėjai, o kandidatai į „Linavos“ Prezidento (aut. pastaba – E. Mikėnas), Prezidiumo (aut. pastaba – J. Kuklys)  ir Revizijos komisijos nario (aut. pastaba – V. Pelėda) postus. Kaip jie, patekę į valdžią, po tokių raštų planuos susitikimus su valdžios institucijų pareigūnais ir kiek kadencijų prireiks,  kad nusiplautų  visas jų pačių išpiltas pamazgas“, – drąsiai dėsto M. Atroškevičius.
Kova dėl postų
M. Atroškevičius mano, kad judėjimo aktyvistų tikrieji ir deklaruojami tikslai skiriasi: „Tiesa paprasta –vyksta banali ir šiurkšti kova dėl postų asociacijoje. Tai, kas daroma, paaiškinama tik nenumaldomu valdžios troškuliu ir siekiu žūtbūt turėti kontrolę. Šios kovos metodai irgi ne patys skaidriausi. Kovojama prieš „vėduokles“ (aut. pastaba – įgaliojimus), bet mojuojama ta pačia 233 balsų „vėduokle“ (aut. pastaba – iniciatyvinės grupės atstovai teigia surinkę 233 vežėjų, kurie pasisako už neeilinio nerinkiminio kongreso sušaukimą, naują „Linavos“ įstatų projektą, kuriame būtų aiškiai reglamentuota įgaliojimų tvarka – jie negalėtų būti išduodami tretiesiems asmenims). Vežėjai, kurie norėjo permainų, pasirašė, kad, vaizdžiai kalbant, būtų „rekonstruotas jų būstas“ (aut. pastaba – kad būtų pakeista „Linavos“ vadovybė),  o dabar yra naudojamasi jų parašais visai kitais tikslais – minėtas „būstas“ griaunamas“, – apibendrina M. Atroškevičius.
Pašnekovas patikina, kad vežėjai, nepriklausantys judėjimui, neleis šmeižti vežėjų gildijos – „neleisime dergti savo kieme ir teismuose nustekenti stiprią vežėjų organizaciją“.
M. Atroškevičius siūlo „Linava“ šmeižiančius ir normaliam jos darbui trukdančius vežėjus pašalinti iš asociacijos. „Žala, kurią padarė šie vežėjai, žemindami dalykinę asociacijos reputaciją, turėtų būti išieškoma iš jų pačių teisminiu būdu“, – mano kandidatas į „Linavos“ prezidiumo postą M. Atroškevičius.
Dabartinis „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius irgi palaiko M. Atroškevičiaus išsakytas mintis: „Matome akivaizdų siekį jau antrąkart destabilizuoti asociacijos darbą – bandoma skandinti ją teismuose. Vežėjams akivaizdžiai trukdoma išrinkti teisėtus asociacijos valdymo organus dėl neaiškių motyvų, esą neeiliniame Kongrese norima priimti įstatų pakeitimus. Priminsime, kad įstatų pakeitimai yra priimami ir rinkiminiame Kongrese, todėl nematome kliūčių visiems vežėjams išreikšti savo valią siūlant jų pakeitimus ar redakcijas eiliniame Kongrese“, – teigia A. Kondrusevičius.
Pasak jo, tai jau panašu į sąmoningą norą paralyžiuoti asociacijos darbą. „Vežėjai aiškiai išreiškė savo valią visuose regioniniuose rinkiminiuose susirinkimuose, iškėlė savo kandidatus į Kongresą ir jo laukia. Kodėl ši vežėjų grupė jau antrąjį kartą mano galinti spręsti už visus šalies vežėjus, kada ir kaip rengti rinkiminį Kongresą? Kodėl gauname vien ultimatumus ir nepagrįstus reikalavimus ir esame skundžiami teismams? Tai nėra konstruktyvus dialogas, greičiau noras destabilizuoti vienos įtakingiausių šalies asociacijų veiklą“, – apibendrina A. Kondrusevičius.
Kalbinti vežėjai vis dar nepraranda vilties, kad spalio 29-ąją jie turės teisę balsuoti XX-ajame „Linavos“ Kongrese.
 
 
 
 
 

Komentarai
Bronislavas Geleziunas 2010-10-22 15:32

Saziningi vezejai suinteresuoti tvarka linavoje bet to reikia siekti kongrese o ne seime ar dar kur .kongrese ne kitur pakeisti istatus ir kita .kas neleis keisti dienotvarkes .pakeisim ir spresim kas kur kam :)kam dar vel ta destrukcija

Tamosiunas Albertas 2010-10-22 15:24

Reikia dirbt saziningai ir tarnaut vezeju interesams-vezejai visuomet palaikys ir isrinks sazininga prezidenta ir nereiks rinkimam naudot jokiu veduokliu.


Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Nacionalinės asociacijos

eu-flag-2108026_960_720

Mokslininkai: protekcionistiniai įstatymai prieštarauja ES vertybėms ir tikslams

Europoje ir toliau daugėja šalių, kurios įvedinėja minimalaus darbo užmokesčio įstatymus užsienio šalių vežėjams, dirbantiems jų teritorijoje. Vis tik Europos mokslininkų atlikto tyrimo rezultatai teigia, kad tai prieštarauja Europos Sąjungos principams ir esminiams dokumentams. Maža to, tokie įstatymai žalingi ir visai ES ekonomikai, o ypatingai šalims, kuriose transportas atlieka svarbų vaidmenį, tai yra ir Lietuvai. 

2017-03-23 509
1
^61859F7ABFD231318E62BE91CF689956BFA1DE79CC2DA968D6^pimgpsh_fullsize_distr-6

Su opozicija susitvarkyta. Kas toliau?

Gruodžio 14 d. „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo nuspręsta pašalinti iš asociacijos UAB „Mečys“. Kaip į šitą žinią sureagavo vežėjai, gruodžio 15 d. susirinkę į pakartotinį kongresą? Kokias galima daryti išvadas apie „Linavoje“ vykstančius pokyčius, ir ko vežėjai gali tikėtis ateityje? „Linavos“ nario pašalinimas dėl asociacijos vardo diskreditavimo ir asociacijos orumo žeminimo – beprecedentinis atvejis per visą asociacijos gyvavimo istoriją. Tad nenuostabu, kad pakartotiniame kongrese šis klausimas sukėlė daugybę diskusijų.

2016-12-21 2,323
2
Linava-pav

„Lindra 2“: neatsakyti klausimai

„Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas praėjusį rudenį viešai pranešė apie planus kurti asociacijos draudimo bendrovę, kurios tikslas – pagerinti komercinio transporto draudimo sąlygas. Vežėjai sutaria, kad dabartinės draudimo sąlygos yra nepagrįstai drakoniškos, tačiau kyla eilė paprastų klausimų: kaip naujoji bendrovė galėtų būti įsteigta ir kaip turėtų veikti?

2016-12-14 880
3