Darbą pradeda kelių transporto sektoriaus konkurencingumo didinimo darbo grupė

SUMIN

Susisiekimo ministerijos iniciatyva iš įvairių valstybės institucijų ir asocijuotų verslo organizacijų atstovų suburta darbo grupė sieks įvertinti galimus siūlymus dėl krovinių vežėjų verslo konkurencingumo, skatinti verslą skirti didesnį dėmesį valstybės ir Europos Sąjungos taikomiems reikalavimams, susijusiems tiek su vežimo veikla, tiek su darbuotojų darbo sąlygomis, sakoma pranešime.

„Nuo metų pradžios rengėme susitikimus ir pokalbius su kolegomis, veikiančiais krovinių ir keleivių vežimo sektoriuje, – verslo atstovais, vežėjų veiklą prižiūrinčiomis institucijomis. Identifikavome iššūkius ir spręstinus klausimus. Tikiuosi, kad sudarę šią darbo grupę kartu operatyviau galėsime spręsti su vežėjų veikla susijusius aktualiausius klausimus“, – sakė susisiekimo viceministras, kelių transporto sektoriaus konkurencingumo darbo grupės vadovas Julius Skačkauskas.

Trečiadienį vykusiame pirmajame darbo grupės susitikime pristatytas Susisiekimo ministerijos iniciatyva parengtas vairuotojų darbo sąlygų gerinimo planas ir šio plano vykdymo priemonės. Artimiausiu metu bus atlikta nacionalinių teisės aktų ir Europos Sąjungos reglamentų nuostatų analizė, siekiant identifikuoti galimus pakeitimus. Ketinama peržiūrėti vairuotojams taikomų administracinės atsakomybės sankcijų dydžius, atlikti vadinamųjų „pašto dėžučių“ tipo įmonių (angl. letter box company), kuriomis vadinamos įmonės, įsisteigusios vienoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, bet ekonominę veiklą didžiąja dalimi ar išimtinai vykdančios kitoje valstybėje narėje, teisinio veikimo analizę, taip pat atlikti ir kitus pakeitimus, kurie gerintų vairuotojų darbo sąlygas. Tai prisidėtų prie sąžiningos konkurencijos užtikrinimo.

Darbo grupė taip pat planuoja parengti sektoriaus konkurencingumo didinimo planą, apsvarstyti priemonių, padėsiančių Lietuvos vežėjams užtikrinti vienodas konkurencines sąlygas su trečiųjų šalių vežėjais, įvedimo galimybes. Posėdžio metu taip pat aptartos vežėjų kontrolės didinimo priemonės ir galimybės reaguoti į Lietuvos vežėjams kylančius iššūkius trečiosiose šalyse.

Darbo grupę sudaro atstovai iš Susisiekimo, Socialinės apsaugos ir darbo, Užsienio reikalų, Vidaus reikalų ministerijų, taip pat iš Lietuvos transporto saugos administracijos, Muitinės departamento, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos bei Lietuvos vežėjų sąjungos. Trečiadienį vykusiame pirmajame darbo grupės posėdyje taip pat dalyvavo Ekonomikos ir inovacijų bei Finansų ministerijų atstovai.

Daugiau informacijos – LMVVK pranešime.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

Pinigai-15-11-1

2023 metai buvo sunkūs – kas toliau? (papildyta 2024 m. pirmo ketvirčio rezultatais)

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

2024-05-15 1,342
0
vairas (4)

Lietuvos transporto sektoriaus darbuotojų nuotaikos – daug kas progai pasitaikius išeitų iš darbo (apklausos rezultatai)

Naujausias tyrimas atskleidžia šokiruojančius faktus apie psichologinio smurto ir mobingo protrūkius Lietuvos kelių transporto įmonėse. Nors skaičiuojama, kad transporto ir logistikos sektorius praėjusiais metais generavo beveik 19 milijardų eurų pajamų, ekonominiai rodikliai neatspindi kainos, kurią savo sveikata sumoka darbuotojai. Viena iš priežasčių, kodėl dalis darbuotojų nuolat naršo naujus darbo skelbimus, yra ir dėl „varnelės“ įmonėse vykdoma psichologinio smurto prevencija.

2024-05-14 132
0
timthumb (2)

Dėl vežėjams aktualių problemų gabenant krovinius į Serbiją, Turkiją ir Šiaurės Makedoniją

Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.

2024-05-10 48
0