Pandemijos gniaužtų nestabdoma fizinė ir elektroninė prekyba kopia į naujas aukštumas – vien per šių metų antrąjį ketvirtį kelių transportu Lietuvoje pervežta 26107,3 tūkst. tonų krovinių – 10 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Reaguodami į kaistančią situaciją rinkoje vežėjai yra priversti peržiūrėti savo paslaugų krepšelį.
Pasak krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugas teikiančios „ACE Logistics“ vadovo Igno Puluikio, krovinių kiekis, palyginti su praėjusiais metais augo trečdaliu, taip pat pervežimo rinkoje gerokai mažiau jaučiamas sezoniškumas.
„Daugiausia krovinių iš Lietuvos gabename į Vakarų Europos šalis – Vokietiją, Prancūziją, Olandiją ir kitas. Tačiau pastebime, kad vis daugiau eksportuotojų atranda Rytų ir Vidurio Europos šalis. Taip pat išryškėjo poreikis gabenti krovinius į Balkanų šalis – pastarąja kryptimi krovinių kiekis pirmoje šių metų pusėje išaugo daugiau kaip 50 proc.“, – komentuoja I. Puluikis.
Lietuvos verslas klientų suranda ir Šiaurės Afrikos šalyse, tokiose kaip Marokas ir Alžyras – jei 2020 m. į šias šalis būdavo gabenami pavieniai kroviniai, šiemet bendrovė veža po kelis krovinius kas savaitę.
„Bendri augimo tempai tiek importo, tiek eksporto kryptyje yra vienodi – daugiausia į Lietuvą importuojama iš jau minėtos Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių. Nors krovinių gabenimo rinkoje importo ir eksporto šalys dažniausiai koreliuoja tarpusavyje, išaugęs Lietuvos eksportuotojų aktyvumas verčia imtis naujų priemonių“, – aiškina I. Puluikis.
Aktualijos
Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.
2024-05-15 1,346
Naujausias tyrimas atskleidžia šokiruojančius faktus apie psichologinio smurto ir mobingo protrūkius Lietuvos kelių transporto įmonėse. Nors skaičiuojama, kad transporto ir logistikos sektorius praėjusiais metais generavo beveik 19 milijardų eurų pajamų, ekonominiai rodikliai neatspindi kainos, kurią savo sveikata sumoka darbuotojai. Viena iš priežasčių, kodėl dalis darbuotojų nuolat naršo naujus darbo skelbimus, yra ir dėl „varnelės“ įmonėse vykdoma psichologinio smurto prevencija.
2024-05-14 132
Balandį apie bankrotą paskelbė dvi seniai rinkoje veikiančios vežėjų ir logistikos įmonės, bus atleisti beveik šimtas darbuotojų. Statistika rodo, kad pernai vežėjų bankrotų buvo rekordiškai mažai, tačiau situacija šiemet, LRT RADIJO pašnekovų teigimu, kelia nerimą.
2024-05-13 457
Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.
2024-05-10 49
Startavo penktasis „Lietuvos komercinio automobilio“ konkursas. Kas dvejus metus organizuojamas renginys kasmet sulaukia vis daugiau dėmesio, o tai įrodo ir augantis dalyvių skaičius.
2024-05-10 12
Jūsų komentaras
Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:
arba užsiregistruoti.