Kokias vežėjų problemas mato ir žada spręsti „Linava“

linava_logo

Lietuvos nacionalinėje vežėjų automobiliais asociacijoje „Linava“ kovo mėnesį įvykus permainoms buvo paskirti ir du nauji viceprezidentai, kuriais tapo Oleg Tarasov bei Arvidas Pajuodis. Asociacija „Linava“ pasiruošusi ir toliau sėkmingai atstovauti šalies vežėjų interesams, o viceprezidentai – būti aktyviais sprendžiant vežėjams aktualiausias problemas. 

Apie tai, ko reikia, kad asociacijos „Linava“ veikla atstovaujant vežėjų interesus būtų sklandi ir šiuo metu vežėjams aktualiausias problemas – interviu su asociacijos „Linava“ viceprezidentu Oleg Tarasov.

– Kokie, Jūsų vertinimu, šiuo metu yra didžiausi transporto sektoriaus iššūkiai, kuriuos būtina nedelsiant spręsti? 

 Visų pirma, Mobilumo paketas ir jo nuostatos. Tokios, kurios nurodo, kad vairuotojas į vežėjo registracijos šalį arba į savo gyvenamąją vietą privalo grįžti per keturias savaites ar tai, kad įmonės turimos transporto priemonės, su kuriomis vykdomas tarptautinis krovinių vežimas, grįžtų į įmonę jos registracijos adresu ne vėliau kaip kas aštuonias savaites. Lietuvos vežėjai dėl to, kad negali išpildyti šių nuostatų dabar moka tūkstantines baudas.

Be abejo, reikia nepamiršti ir transporto sektoriui mūsų šalyje nustatyto 1,65 koeficiento, kurį taikant yra indeksuojama minimali alga. Būtų gerai tokio koeficiento atsisakyti arba bent jau, kad koeficientas taptų 1,3, kaip buvo anksčiau.

Kitas be galo svarbus klausimas – migracijos ribojimai mūsų šalyje tokie kaip taikomos kvotos darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui, kurie labai apsunkina darbuotojų iš tolimųjų šalių įdarbinimą transporto įmonėse, nors mums darbuotojų, ypač profesionalių tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų, nuolat trūksta.

Pastaruoju metu pasitaikė atvejų, kai Migracijos departamentas ne visai pagrįstai pradėjo atiminėti leidimus laikinai gyventi šalyje iš Baltarusijos vairuotojų.  Taigi, jau sprendžiame ir šią problemą.

Atidirbęs kadenciją, vairuotojas važiuoja namo ir turi atostogas savo sąskaita. Atitinkamai, jo darbo uzmokestis per pusmetį tampa mažesnis, negu deklaruojama, kai prašoma leidimo laikinai gyventi Lietuvoje. Migracijos departamentas duoda užklausą sodrai, ir gavęs pranešimą, kad vairuotojo atlyginimas mažesnis, negu nustatytas, atima leidimą laikinai gyventi Lietuvoje.

Galiausiai, pastaruoju metu vis dažniau dėl žemdirbių protestų vykdomos kelių blokados ar uždaromi pasienio kontrolės punktai, kas labai prailgina vilkikų keliones, vėluoja krovinių pristatymai, vairuotojai pervargsta. Ar netgi užsienio šalyse augantis į vilkikus ir jų krovinius besitaikančių plėšikų skaičius, kai ne tik apsunkinamas vežėjų darbas, bet ir kyla grėsmės Lietuvos vežėjų įmonėse dirbantiems tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams.

– Ties kokiais darbais, kaip asociacijos „Linava“ viceprezidentas planuojate koncentruotis?

 Vadovausiu krovininei tarybai, kurioje darbo bus labai daug. Tad viliuosi, kad nuo šiol bus dirbama komandiškai tiek su asociacijos „Linava“ prezidentu, tiek su asociacijos „Linava“ generaliniu sekretoriumi, tiek su visais kitais asociacijos „Linava“ prezidiumo nariais ar asociacijos „Linava“ nariais.

Nors nuo mūsų pačių viskas ir nepriklauso, tačiau kiek išeis, toliau daug dėmesio skirsime kylantiems iššūkiams dėl Mobilumo paketo, bendradarbiausime su partneriais, siekdami, kad jo nuostatos būtų pakoreguotos.

Manau, kad reikės ypač daug dėmesio skirti sprendžiant migracijos problemas ir transporto sektoriui svarbių darbuotojų klausimus, kad darbo jėga nenutekėtų į kaimynines šalis, kur migracijos politika yra švelnesnė.

Darbų laukia tikrai daug, tad svarbiausia – juos nudirbti produktyviai.

– Kaip vertinate, ar kai kurie Lietuvos institucijų ir politikų priimti sprendimai transporto ir logistikos sektoriuje nėra pertekliniai, pavyzdžiui, kvotos?

Taip, kai kurie sprendimai išties šalies vežėjų netenkina, tačiau šalies institucijas irgi reikia suprasti, nes joms priimant sprendimus, reikia taikytis ne tik prie mūsų. Manau, kad svarbiausia rasti tinkamą bendravimo toną su valdžios institucijomis. Galbūt tuomet jos labiau ir dažniau atsižvelgs ir į mūsų pasiūlymus.

– Ko, Jūsų manymu, reikia, kad asociacijos „Linava“ veikla, atstovaujant vežėjų interesus, būtų sklandi?

 Panašu, kad „Linavos“ autoritetas, kuomet jai tenka bendrauti su valstybinėmis institucijomis dėl tam tikrų sprendimų, yra kiek smukęs, mažiau atsiliepiama į mūsų siūlymus. Būtent ties šiuo klausimu mes ir turime įdėti daug darbo, ieškodami dialogo, kuris būtinas.

Kaip ir minėjau, reikia rasti tinkamą bendravimo toną. Su institucijomis turime bendrauti gražiai ir diplomatiškai, nestumiant visko per jėgą, nesipykstant ir nedarant joms per daug nereikalingo spaudimo. Taip pat turime dar daugiau bendradarbiauti su kitomis vežėjus atstovaujančiomis organizacijomis, kadangi visi siekiame bendro tikslo.

Be to, jei norime būti stipri asociacija, turime ir tarpusavyje daug bendrauti ir, žinoma, bendradarbiauti. Būti atviri visiems bei spręsti problemas ne ginčais ir nesutarimais, o pagalba vienas kitam, bendromis diskusijomis ir bendrai ieškoti išmintingiausių sprendimų.

Pats transporto sektoriuje dirbu bene trisdešimt metų, o mano paties įkurta įmonė krovinius yra vežusi labai plačia geografija: nuo Baltijos, Skandinavijos, Vakarų Europos šalių iki Balkanų šalių ar tolimosios  Mongolijos, Tadžikistano. Tad dauguma problemų man yra artimos, nuolat seku bei žinau aktualijas ir visuomet esu linkęs ieškoti greitų problemų sprendimo būdų, padėti kolegoms visais klausimais, kuomet jie kreipiasi.

Asociacija „Linava“ sėkmingai gyvuos tuomet, jeigu ir jos nariai bus aktyvūs. Tad pasinaudodamas proga, noriu pakviesti visus su problemomis susiduriančius vežėjus drąsiai kreiptis ir į asociaciją, ir į mane asmeniškai šiuo telefono numeriu: +370 674 00 021 arba el. paštu. [email protected]. Kilus problemoms, pažadu nuoširdžiai padėti.

Tik glaudžiai bendradarbiaudami su nariais, galėsime plačiau žinoti apie visas transporto ir logistikos srities problemas, iššūkius ir kaip didžiausia šalyje vežėjus atstovaujanti asociacija atitinkamai reaguoti.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

Pinigai-15-11-1

2023 metai buvo sunkūs – kas toliau? (papildyta 2024 m. pirmo ketvirčio rezultatais)

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

2024-05-15 1,348
0
vairas (4)

Lietuvos transporto sektoriaus darbuotojų nuotaikos – daug kas progai pasitaikius išeitų iš darbo (apklausos rezultatai)

Naujausias tyrimas atskleidžia šokiruojančius faktus apie psichologinio smurto ir mobingo protrūkius Lietuvos kelių transporto įmonėse. Nors skaičiuojama, kad transporto ir logistikos sektorius praėjusiais metais generavo beveik 19 milijardų eurų pajamų, ekonominiai rodikliai neatspindi kainos, kurią savo sveikata sumoka darbuotojai. Viena iš priežasčių, kodėl dalis darbuotojų nuolat naršo naujus darbo skelbimus, yra ir dėl „varnelės“ įmonėse vykdoma psichologinio smurto prevencija.

2024-05-14 132
0
timthumb (2)

Dėl vežėjams aktualių problemų gabenant krovinius į Serbiją, Turkiją ir Šiaurės Makedoniją

Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.

2024-05-10 51
0