Šie požymiai rodo, kad automobilio padangos jau yra netinkamos naudoti (papildyta apie padangų priežiūrą)

1-vasarinės padangos

Jei norite įsitikinti, ar jau laikas pradėti ieškoti naujų padangų, pirmiausia pamatuokite jų protektoriaus gylį. Lietuvos teisės aktuose nustatyta, kad šiltuoju metų sezonu padangų protektorius turi būti bent 1,6 mm gylio. Jei padangos neatitinka 1,6 mm gylio standarto arba artimiausiu metu jo nebeatitiks, turėtumėte pagalvoti apie padangų keitimą.

„Inter Cars Lietuva“ Padangų skyriaus vadovas Dmitrijus Murnikovas teigia, kad vizualiai apžiūrėdami padangas galite įvertinti patys. Pradėkite nuo padangos protektoriaus. Įsitikinkite, kad jis yra pakankamai gilus ir tolygiai nudilęs, be jokių nelygumų.

„Visose padangose yra protektoriaus dilimo indikatoriai, paprastai vadinami dilimo juostomis. Šiuos indikatorius galima rasti įvairiose protektoriaus vietose ir jie bus lygūs su protektoriaus paviršiumi, reiškia, kad padanga pasiekė leistiną nusidėvėjimą. Taip pat turėtumėte patikrinti kiekvienos padangos šoną ir įsitikinti, kad nėra matomų pažeidimų“, – pataria D. Murnikovas.

Kuo eksploatavimui svarbus padangų amžius ir kaip jį nustatyti?

Visi žino, kad padangos nėra amžinos, tačiau dauguma vairuotojų nesivargina tikrinti, ar jos dar tinkamos. Nors tai neatrodo didžiulė problema, tačiau važiuoti su senstančiomis padangomis iš tikrųjų gali būti gana pavojinga, ypač esant nepalankioms oro sąlygoms.

D. Murnikovo teigimu, sužinoti padangos amžių labai paprasta. Padangos pagaminimo datos kodas yra nurodomas ant padangos šoninės sienelės ir yra įtrauktas į skaičių seriją, žinomą kaip DOT kodas. Šis kodas yra svarbus nustatant padangų pagaminimo datą, taip pat identifikuojant padangą.

„Pirmieji du skaičiai rodo padangos pagaminimo savaitę, o paskutiniai du – pagaminimo metus. Taigi DOT įspaudas su skaičiais 4020 rodo, kad padanga buvo pagaminta 2020 m. 40 savaitę“, – aiškinaD. Murnikovas.

Įsitikinkite, kad važinėjate su nesenomis padangomis

Tai, kad Jūsų padangos vis dar turi protektorių ir jo gylis, kaip nustatyta teisės aktuose, yra ne mažesnis kaip 1,6 mm, nebūtinai reiškia, kad šias padangas saugu eksploatuoti. Net jei protektorius atrodo gerai, padangos gumos mišinys laikui bėgant vis tiek gali prastėti – net jei jūsų automobilis stovi nenaudojamas.

Be to, svarbu pažymėti, kad net jei su padanga nebuvo važiuota kelyje, tai nereiškia, kad ji tikrai nauja. Kartais net prieš daugelį metų pagamintos padangos parduodamos kaip neva naujos. Prieš pirkdami būtinai patikrinkite pagaminimo datą.

***

Čia – straipsnis apie tai, kaip prailginti padangų naudojimą, ir atsisveikinimo su atitarnavusiomis padangomis būdus.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

Pinigai-15-11-1

2023 metai buvo sunkūs – kas toliau? (papildyta 2024 m. pirmo ketvirčio rezultatais)

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

2024-05-15 1,348
0
vairas (4)

Lietuvos transporto sektoriaus darbuotojų nuotaikos – daug kas progai pasitaikius išeitų iš darbo (apklausos rezultatai)

Naujausias tyrimas atskleidžia šokiruojančius faktus apie psichologinio smurto ir mobingo protrūkius Lietuvos kelių transporto įmonėse. Nors skaičiuojama, kad transporto ir logistikos sektorius praėjusiais metais generavo beveik 19 milijardų eurų pajamų, ekonominiai rodikliai neatspindi kainos, kurią savo sveikata sumoka darbuotojai. Viena iš priežasčių, kodėl dalis darbuotojų nuolat naršo naujus darbo skelbimus, yra ir dėl „varnelės“ įmonėse vykdoma psichologinio smurto prevencija.

2024-05-14 132
0
timthumb (2)

Dėl vežėjams aktualių problemų gabenant krovinius į Serbiją, Turkiją ir Šiaurės Makedoniją

Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.

2024-05-10 51
0