Persukus laikrodžių rodykles – daugiau nelaimingų eismo įvykių

clock-change

Laikrodžių persukimas veikia ne tik žmonių emocijas, bet turi įtakos ir nelaimingų atsitikimų statistikai.

Įvedus vasaros laiką, praėjusiais metais įvyko beveik 10 proc. daugiau avarijų nei įprastomis pavasario dienomis. 2013 m. statistika dar iškalbingesnė: laikrodžio rodyklių pasukimo pasekmė – beveik 15 proc. daugiau nelaimingų eismo įvykių. Tai užfiksavo Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje.

„Vidutiniškai per įprastą kovo parą įvyksta nuo 62 iki 69 įvykių. 2013 m. kovas buvo šiek tiek avaringesnis – per parą įvykdavo apie 69 įvykius. Kovo 31 d. pasukus laikrodžius valanda pirmyn avarijų skaičius per parą išaugo iki 79. 2014 m. įvykių skaičius per parą po vasaros laiko įvedimo padidėjo vidutiniškai nuo 62 iki 69 – dešimtadaliu“, – teigia Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.

Pasak draudimo eksperto, nors nelaimingų eismo įvykių po laikrodžio persukimo ir užfiksuojama daugiau, vidutinė jų žala mažesnė.

Medicinos centro „Northway“ šeimos gydytojos Jolantos Prieskienienės teigimu, laikrodžio persukimas tikrai veikia žmonių būklę, ypač pirmosiomis dienomis, kol organizmas pripranta prie pokyčių. Sezoninio laiko įvedimas jautresniems žmonėms sukelia nemenką įtampa. Kiekvieno žmogaus organizmas turi savo vidinį planavimą, todėl jį sutrikdžius žmogus jaučia pasekmes ne tik ryte – visa jo diena būna nekokybiška. Kol organizmas susibalansuoja, jaučiamas didesnis mieguistumas, sunkiau susikoncentruoti prie vairo, trūksta pastabumo, gali pasireikšti lėtinis nuovargis.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

timthumb (2)

Dėl vežėjams aktualių problemų gabenant krovinius į Serbiją, Turkiją ir Šiaurės Makedoniją

Susisiekimo ministerija gegužės 28 d. organizuoja nuotolinį pasitarimą, kuriame bus nagrinėjamos problemos, susijusios su krovinių gabenimu į Serbiją, Turkiją, Š. Makedoniją ar tranzitu per šių šalių teritorijas, o taip pat leidimų kvotų nustatymo su šiomis valstybėmis aktualijos. Pasitarime kviečiami dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos, LTSA, vežėjų asociacijų atstovai.

2024-05-10 7
0